torsdag 18. desember 2014

Sennepssild med honning


Den søte honningen sammen med god sennep gjør denne silden til en skikkelig "godbit".
Som vanlig har jeg lagt kryddersildfiletene i melk i ca. 4 timer før jeg laget denne sennepssilden. Her kan du også bruke vanlig spekesild, men jeg vil anbefale å bruke skikkelig  god sennep og jeg anbefaler en blomsterhonning i stedet for lynghonning som har en litt dominerende smak når den skal benyttes i mat.


Du trenger til 1 glass (ca. 5 dl)

3-4 kryddersildfileter
1 ss Dijonsennep
1 1/2 ss grov sennep (ikke pølsesennep)
1/2 ss søt sennep (for eks. Dijonsennep m/honning)
1 ss sukker
1 1/2 ss honning (ikke lynghonning)
1/2 ss hvitvinseddik
1/2 dl rapsolje
2 ss creme fraice
3 ss hakket frisk dill


Rør sammen alle ingrediensene til sennepssausen, del sildefiletene i pene biter på skrå og bland sammen sildebiter og sennepssaus. Ha den ferdige sennepssilden på et fint glass eller en krukke, og sett silden i kjøleskapet i minst 1 døgn før den skal spises.



1 kommentar:

  1. flott blogg, dette er en av favoritt bloggene mine

    besøk meg her tilbudsvarer.blogspot.com

    SvarSlett