fredag 3. mai 2013

Pizza a la Peppes


Jeg må innrømme at jeg er veldig glad i pizza fra Peppes så vi "hamstret" litt Pizzaingredienser fra Peppes sist vi var i Norge. De har riktignok hatt en omgang i fryseboksen, men det ser ut som de har greid det sjokket bra. Pizzaen ble kjempegod, og med pizzamel med tilsatt gjær gikk dette utrolig raskt. Jeg har begynt å bruke kun pizzamel når jeg baker pizza, det blir en så utrolig god deig å kjevle ut, og pizzaen blir tynn og sprø.

Som fyll til 2 "peppes" brukte jeg:

Hjemmelaget tomatsau, (oppskriften finner du her)
500 gr karbonadedeig
1 pakke Peppes kjøttboller
1 pakke Peppes peperonipølser 
Rødløk i ringer
Noen småtomater delt i to
Oregano
Salat og lettrømme


Lag pizzadeigen etter anvisningen på pakken hvis du bruker pizzamel eller bruk den oppskriften du vanligvis bruker. Stek karbonadedeigen raskt i litt olje på stekepannen. Bre tomatsaus over den utkjevlede pizzaen, legg på karbonadedeig, små pizzaboller og peperonipølse. Legg på løkringer og små delte tomater og strø over godt med ost. Stek pizzaen ved ca. 200 grader til den begynner å få farge og osten er smeltet


2 kommentarer: